Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Používáte Google Analytics či Google ADS na Vašich webech? Pak od 6. 3. 2024 bude potřebovat své cookieš lišty aktualizovat, jinak přijdete o významný zdroj dat.

V březnu začne platit Evropský předpis Digital Market Act, tzv. DMA, který značně svazuje digitálním gigantům ruce a zavádí nové požadavky a sankce. V online marketingu se primárně jedná o společnost Google a jeho služby Google Analytics a Google ADS, ale i o Facebook.

Nově bude potřebovat Google mít potvrzení (garanci) souhlasu uživatele, aby mohl data, ve svých aplikací, kombinovat a nadále Vám dodávat důležité marketingové údaje.

Co to znamená v praxi?

Od 6. 3. 2024 požaduje Google, abyste nasadili Google Analytics 4 v tzv. Consent mode 2.0 a získali od návštěvníků souhlas s propojením Vašich dat. Konkrétně se bude nově jednat o:

  • ad_user_data
    Souhlas uživatele s použitím dat v reklamních systémech.
  • ad_personalization
    Souhlas uživatele s použitím dat pro personifikaci

5 důvodů zpracování = 5 individuálních souhlasů návštěvníka webu (zatím)? Ano, pokud jste naprosto důslední, je potřeba mít 5 individuálních souhlasů. Odborníci na marketing a právo nyní očekávají (doufají), že po drobné úpravě budeme moci zůstat pouze u 3 souhlasů, jen trochu upravených.

Bez nasazení Consent mode 2.0 lze očekávat, že Google Analytics budou obsahovat méně dat a především to budou data méně relevantní a mnohem více nepřesná. A s takovými daty nelze provádět relevantní analýzy.

Revoluce na podzim 2024

Na podzim roku 2024 nás čeká revoluce v marketingu, jelikož dojde k ukončení podpory cookies třetích stran, které slouží jako jedinečný identifikátor uživatele a slouží k měření konverzí Vašich kampaní.

Díky tomu lze očekávat propad výkonností reklamních kampaní a nižší remarketingové cílení.

Abyste opět získali dobré měření reklamních kampaní a možnost remarketingu, bude nutné uživatele identifikovat jiným způsobem a především Googlu předat nějaký jiný identifikátor. Například e-mail nebo telefon. A to bude teprve ta správná výzva.

Chcete mít data v pořádku?

Kontaktujte nás emailem obchod@eabm.cz, nebo telefonicky na 777 027 509 a my Vám Pomůžeme s aktualizací cookies lišt, aby odpovídaly novým požadavkům a Vy tak měli všechny potřebné data a fungující marketing.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 16. květen 2024

Mnoho organizací se ptá, jak co nejlépe využít umělou inteligenci (AI) ke zvýšení produktivity aplikaci Teams. Microsoft Copilot byl přijat prvními uživateli pro svou schopnost získat přehled, rychleji aktualizovat týmy a generovat nové nápady v týmové komunikaci.

Václav Dobiáš | 7. květen 2024

Pokud hledáte způsoby, jak zvýšit svou produktivitu pomocí Microsoft Teams, jste na správném místě. V tomto příspěvku se s vámi podělíme o nejnovější dubnové funkce a vylepšení.

Václav Dobiáš | 30. duben 2024

Zálohování dat a serverů je nezbytnou činností všech firem. Při větším množství serverů ale roste i požadovaná kapacita na zálohovacích (backup) jednotkách. Dnes si ale představíme řešení, ve kterém Vám stačí 16 TB na zálohu o velikosti větší než 1 PB (1024 TB).